Mindful, yin og restorativ yoga ved Camilla Hvidbak Abildgaard.
Sæsonen løber over 16 klasser mellem 15/1 til 30/5 2018
Mandage kl. 19.00-20.30: Yin & Restorativ Yoga
Onsdage kl. 19.00-20.30: Mindful Yoga
Læs mere  om Camillas undervisning her.

Mande-yoga ved Morten Kristian Pedersen
Nyt Hold – tilmelding åben!
Torsdage fra den 12. april 2018 fra kl. 16.30 til kl. 18.00.
Læs mere om holdet lidt nede på denne side.
Læs mere om Morten her

 

YIN-YOGA ved Kristine Poulsen
Der er undervisning følgende 8 tirsdage kl. 17-18.30:
April: 3 – 10 – 17 – NB den 17. er tiden rykket til kl. 19 –     ingen undervisning 24. april
Maj: 1 – 8 – 15 – 22 – 29 –  NB den 29. er tiden rykket til kl. 19
Se mere på min hjemmeside www.yin-yoga.dk

Camilla Hvidbak Abildgaard

Om Camilla Hvidbak Abildgaard:

Jeg indledte min yogapraksis, da jeg som 18-årig ventede min datter Anna. Gennem 26 års yogapraksis har jeg oplevet dybt inspirerende og frisættende effekter ved de mentale forholdemåder, der knytter sig til yoga. For seks år siden uddannede jeg mig til yogalærer og de seneste tre år har jeg udbudt små private og altid hyggelige hold-forløb i Mindful Yoga.
 
Som yoga-instruktør er jeg optaget af at invitere dig ind i et roligt og afslappet rum, hvor det er muligt at give helt slip og finde masser af nærvær og blødhed som kan danne modpol til den målrettethed og det tempo, som vi allesammen nemt fanges ind i til daglig. Med nærvær og ro som udgangspunkt kan vi udføre både krævende og udfordrende stillinger med en let og legende attitude og med lydhørhed overfor kroppen.

Morten Kristian Pedersen

Om Mortens yoga-hold for mænd:
Hver torsdag fra kl 16.30 til kl. 18.00
Vi starter torsdag den 12. april og har sidste gang 31. maj, dog springer vi over 17. maj.

Vigtigst at sige er, at du må komme lige som du er – holdet er for dig, der er begynder eller har prøvet det lidt.
Det vigtigste er din motivation for at få strukket kroppen godt igennem – jeg kobler så åndedrætsteknikker og afspænding på i de 90 minutter det tager.

Vigtigt er også at nævne, at jeg vælger at lave styrkeøvelser for hhv arme, lår, mave og ryg udover de klassiske yogastræk.
Jeg gør det fordi jeg anser styrke og smidighed som to ligeværdige kvaliteter til at holde os godt befindende og smertefri i feks ryg og lænd.
Jeg er uddannet yogalærer og ManuVision-træner.

De 8 gange koster 800,- og du har tilmeldt dig når du har indbetalt på mobil pay 2382 5918  eller via bankoverførsel til konto 9860 589098.
Jeg tager max 6 kursister ind på holdet, så der er tid og plads til hver enkelt.
Du kan fint skrive til morten@centerforsindogkrop.dk  eller ringe med eventuelle spørgsmål på 2382 5918.

Kristine Poulsen

Yoga er ingen konkurrence, og man kan med fordel øve sig på ikke at sammenligne sine evner og fremskridt med andres.

Man lærer på denne måde at lytte til kroppen, og acceptere de grænser den har, og yoga virker på en gang afstressende og vitaliserende.
Den er desuden styrkende og smidiggørende samt dybt regenererende. Skavanker som dårlig ryg, spændingshovedpine, fordøjelses- og søvnproblemer kan forebygges og afhjælpes ved regelmæssig praksis

Hvorfor er meditation Ofte en del af yogaen?

Det er en traditionel og oplagt kombination, og yogaen er egentligt udviklet som en forberedelse til meditation – et enkelt og effektivt redskab, som alle kan lære.
Meditation handler i alt sin enkelhed om at fokusere sin opmærksomhed på noget bestemt samtidigt med at man er afspændt i sindet.
Gennem meditation opøver og udvikler du din evne til at koncentrere dig og være nærværende.